perjantai 5. maaliskuuta 2021

Maaliskuun ihanat aurinkoiset päivät

Tervehdys pitkästä aikaa. Tällä viikolla on ollut monella hiihtoloma. Nyt on siis ollut aikaa nyplätä pelakuista pistokkaita ja kylvää siemeniä multaan. Minulla talvehti onnistuneesti tällä kertaa liki kaikki pelakuut. Jopa pimeässä lämpimässä varastossa onnistui hyvin talvetus. Samoin viileässä kasvivalon alla. Osa talvehti äidilläni ilman valoa viileässä ja nekin hyvässä kunnossa. Vielä en ole kylvänyt mitään siemeniä, mutta tarkoitus kokeilla zinnian, kesämalvikin ja kiinanasterin kasvatusta. Sain muuten vaahtera-aulionkin talvehtimaan ja muratti sekä lankaköynnöskin näyttää ihan hyvältä. Tänä kesänä ei tarvitse ostaa montaa kukkaa.
Tässä kuvassa pelakuut talvella ennen leikkausta. Oli ihan sääli leikata poikki, kun kukkivat niin kauniisti,mutta nyt niistä pitäisi kasvaa tuuheampia ja näin ystävänikin saavat pelakuun alkuja.
Olen taas innostunut leipomisesta ja olen tehnyt talvella useamman kakun. Kinuskikakut ovat olleet nyt suosikkejani.
Viime kesänä minulla kasvoi pienistä pistokkaista kasvatettu komea amppeli. Olin valinnut siihen hopeaputousta, riippapelargoniaa ja dianaa. Täytyy sanoa, että siinä oli kestävä ja näyttävä asetelma eikä maksanut paljon. Täytyy laittaa samanlainen tulevaksi kesäksi mökille myös.

2 kommenttia:

  1. Meilläkin äiti esitteli kellarista kaivettuja talvehtijoita. Enhän minä niistä puoliakaan tunnista / muista, mutta ainakin pelargoneja ja muratti oli sielläkin.

    Toi amppeli on kyllä komea! Kuin runsaudensarvi!

    VastaaPoista
  2. Hei menninkäinen. Tällä kertaa istutin amppeliin dianaa, hopeaputousta ja siniviuhkaa. Saa nähdä millainen tulee, kun rupeaa kukkimaan. Juu mä uskon, että äidilläsi on talvetettuna vaikka mitä ihanaa ja nyt jo varmasti hyvässä kasvussa. ❤️

    VastaaPoista