perjantai 10. huhtikuuta 2020

Taimet kasvaa kohisten valon lisääntyessä.

Iloista pääsiäistä kaikille. Taimet kasvavat nyt lisääntyneen valon vuoksi suorastaan kohisten. Olenkin antanut ja vaihtanut taimia ystävien kanssa reippaasti. Näin ei tarvitse itse kasvattaa alusta asti niin montaa laatua.
Tässä talvetettu verenpisara aloittelee kukintaansa. Yllätys miten aikaisin sen aloittaa kukinnan toisena vuotenaan. Hiukan ollut harmia kirvoista, mutta olen silloin tällöin sumuttanut mäntysuovalla vahvistettua vettä lehdille. Se on auttanut näppärästi. Samaa olen tehnyt varalta paprikoille. 
Vasemmalta oikealle tässä kasvaa punainen suippopaprika, pimiento padron ja mini bell. Nämä on kerran latvottu. Toivottavasti tekevät aikanaan kovasti satoa. 

Tässä itse kerätyistä siemenistä kasvatetut kelloköynnökset. Latvoin tänään toistamiseen niin on tulossa muhkeat köynnökset kesäksi. ❤️



Tässä kasvaa tyttären ja minun chilit kesäksi. Tämä chili on nimeltään poseidon. Olen latvonut nämä kerran. 




2 kommenttia:

  1. Onpas ne jo komeita! Pienen korjauksen uskallan tehdä "pimiento padron". :)

    Annoin omani varmuuden välttämiseksi äidin hoiviin, hänen viherpeukalonsa on vihreämpi kuin minun ja kotinsa vähemmän pakastin kuin meidän.

    VastaaPoista
  2. Hienoa,kun huomasit virheen nimessä.Minulla ei espanja suju niin en huomannut itse mitään. 😉 Täytyykin käydä se korjaamassa. Jätin itselleni yhden jokaista lajia, koska en millään saa kaikkea mahdutettua kasvamaan isoksi. Tällä hetkellä taitaa olla jo 44 erilaista kesäkukkaa tulossa Lisäksi tietenkin nämä paprikat ja tomaatit. Taimia ehkä n. 200yhteensä. Istuttamista siis riittää kesäkuun alussa.

    VastaaPoista